Utopia, ‘n wêreld wat nie bestaan nie Lukas 20:45 – 21:19
INLEIDING
Ons leef in twee wêrelde. Die natuurlike en die nie-natuurlike wêreld. Efes 2:19 sê ons is of ‘n bywoner of ‘n burger van die wêreld wat ons verkies. In terme van hierdie vers is ons of ‘n medeburger van die huisgesin van God [die koninkryk van God] of ons is ‘n bywoner in die huisgesin van God [die koninkryk van God]. Elkeen van ons kies in watter wêreld ons wil leef, God se koninkryk, die nie-natuurlike wêreld, of die natuurlike wêreld.
Watter een van hierdie twee wêrelde is jou “Utopia”?
DIE WêRELD VAN DIE SKRIFGELEERDES
In Lukas 20:45-47 lees ons dat die wêreld van die skrifgeleerdes bestaan uit ‘n soeke na aansien en ‘n verwagting dat mense ‘n ophef van hulle moet maak.
Hulle was selfgerig en het so aangetrek dat mense hulle sal raaksien. Hulle het die voorste plekke in die sinagoge ingeneem en verwag om as eregaste by maaltye behandel te word.
Intussen het hulle hulleself verryk uit weerlose mense soos weduwees. Hierdie onreg teenoor weerlose mense het hulle probeer wegsteek deur vroom gebede in die openbaar te bid by elke geleentheid wat hulle kon kry.
Jesus is baie duidelik oor die skrifgeleerdes. God sal hulle swaar straf. Hulle verdien die oordeel van God.
DIE WêRELD VAN DIE ARM WEDUWEE
Haar wêreld lyk heeltemal anders. Sy het geen status nie en niemand sien haar raak nie. Dit is juis hierdie soort mense wat deur die skrifgeleerdes uitgebuit word.
Sy leef met ander waardes. Sy offer haar lewe aan die Here en dien Hom met alles wat sy het. Sy maak nie aanspraak op enigiets nie, want sy is gewoond daaraan om niks te hê nie. Vir haar maak dit nie eintlik saak of sy hierdie twee muntstukke in die offergawekis gooi nie, want dit is in elk geval te min om van te leef.
Daarom leef sy in totale afhanklikheid van God. Sy weet dat haar lewe elke dag van God se genade afhang. Haar lewe het geen materiële waarborge nie. Sy leef nie vanuit die natuurlike [vleeslike] wêreld na die nie-natuurlike [geestelike] wêreld toe nie, maar sy leef vanuit God se koninkryk [die geestelike wêreld] na die natuurlike wêreld toe. Haar waarborg lê nie in die sigbare dinge nie, maar in die onsigbare. 2 Kor 4:18 sê: “Ons oog is nie op die sigbare dinge gerig nie, maar op die onsigbare; want die sigbare dinge is tydelik, maar die onsigbare dinge is ewig”.
Jesus gaan dan voort in Lukas 21:5-19 om die verskil tussen hierdie twee wêrelde te beskryf:
DIE WêRELD VAN DIE SKRIFGELEERDES
Die tempel, die sigbare simbool van die skrifgeleerdes se wêreld, sal afgebreek word. Soos dit ook tussen 35 en 40 jaar later wel gebeur het. Want ons het in 2 Kor 4:18 gelees die sigbare is tydelik. Die waarde en mag wat die tempel aan die lewens van die skrifgeleerdes gegee het, is dus ook tydelik [Lukas 21:5-6].
Die wêreld van die skrifgeleerdes is ‘n wêreld van misleiding en geestelike en morele verval [Lukas 21:8]. Hierdie wêreld is op valshede en onwaarhede gebaseer.
Jesus voorspel die tekens van die tye waaraan hierdie wêreld uitgeken sal word [Luk 21:9-11]. Met hierdie tekens is die dissipels in staat om die sigbare, tydelike en verganklike wêreld te onderskei van die onsigbare, ewige en onverganklike wêreld – die koninkryk van God.
‘n Nog duideliker teken waaraan die verganklike en die onverganklike wêrelde uitgeken sal word, is die vervolging van die gelowiges [Luk 21:12]. Geen vorm van vervolging is deel van God se koninkryk nie. Gelowiges het nie die reg om mense wat van hulle verskil te veroordeel of te verwerp nie, want dit is nie hoe God met hulle maak nie. Die enigste gemeenskaplike faktor wat mense aan God en aan mekaar as geloofegemeenskap bind, is God se liefde. Geen ander kriteria is toelaatbaar nie.
DIE WêRELD VAN DIE ARM WEDUWEE
Die wêreld van die skrifgeleerdes, die verganklike wêreld, is in diens van die wêreld van die arm weduwee. Die natuurlike, verganklike wêreld het geen bestaansreg op sy eie nie. God gebruik dit net om Sy koninkryk mee te bevorder. Wanneer Jesus sê die tempel sal afgebreek word, bedoel Hy die hele wêreld wat deur die tempel gesimboliseer word sal saam met die tempel vernietig word. Daarom is vervolging vir die dissipels ‘n geleentheid om van Jesus te getuig, want dissipels se lewe word nie gedefinieër deur vervolging of nie-vervolging nie, maar deur die liefde van God [Luk 21:13].
Vervolging inspireer gelowiges ook om nog meer op die Heilige Gees ingestel te wees en om God se stem te hoor. Dit help ook om vrees vir die vervolgers te oorkom [Luk 21:14]. Stefanus het opgekyk na die hemel en die heerlikheid van God gesien en Jesus aan die regterhand van die Vader sien staan [Hand 7:55-56].
Vervolging is God se geleentheid om te wys dat sy Gees in sy dissipels werk en aan hulle woorde van wysheid gee wat groter as die verganklike wêreld is [Luk 21:15]. Die Joodse Raad was verbaas om te sien met watter vrymoedigheid Petrus en Johannes voor hulle getuig, al was hulle mense van die arm weduwee se wêreld [Hand 4:13].
Deur vervolging openbaar God hoe Hy vir sy kinders sorg, want nie eers ‘n haar sal van hulle kop af val nie [Luk 21:18].
In die wêreld van die arm weduwee lei vervolging tot volharding in die geloof. “Ons verheug ons ook in die swaarkry, want ons weet: swaarkry kweek volharding ….[Rom 5:3-5]. Dit is wat Jesus bedoel wanneer Hy sê deur volharding moet ons onsself red.
UTOPIA – LEEF JY VIR ‘N WêRELD WAT NIE BESTAAN NIE?
Die wêreld van die skrifgeleerdes bestaan nie. Dit is tydelik. Dit sal vernietig word, want dit is gebaseer op stryd en verdeeldheid tussen mense.
Die wêreld van die weduwee bestaan wel. In hierdie wêreld is ons bereid om ons lewens te verloor [Luk 9:24]. ‘n Wêreld waar die wolf en die lam saam wei [Jes 65:25]. Dit is die ewig en onverganklik.
WATTER WêRELD IS JOU TUISTE? WATTER WêRELD IS JOU UTOPIA?
In watter wêreld is jy ‘n bywoner?
In watter wêreld is jy ‘n burger?