Advent 1 – 30 November 2014

Advent. Afwagting en verwagting.  Belofte.  Woestyne.

 

Afk

Vandag eerste Sondag Advent

Tyd dae aftel tot Kersfees,

Dink Jesus koms – Kersfees,

Elke dag in lewens

Eendag weer.

 

Hulpmiddels ons help gevoel afwagting,

Dae aftel.

Natuurlik geskenke help vanself!

Adventkalenders – soos elke dag opgewonde uitsien,

So sien uit Jesus

Krans

Toetrede

Terwyl Vené nou vir ons eerste Adventkers aansteek,

Bly sit, sing Lied 320 soos op skerm

[krag af:  verse 1 en 5]

Votum en seëngroet

(n.a.v. Lied 321)

U het gekom, Immanuel,

U volk verlos, u Israel.

Ons was in sondeslawerny –

U het gekom, U maak ons vry!

Amen

 

Wees bly en juig, o Israel!

God is mét ons:

Immanuel!

Lofsang

Vonkk 176 vers 1 (staan – orrel) [nie as geen krag]

Toewyding

Lied 332 vv 1 en 4 (staan – orrel)

Doop

Lied 329

Respons

Reageer op genade

Lied 334 (staan – band) [geen krag: 1, 2 en 4]

Laat julle liggies skyn (staan – band)

Gebed

Kindertyd

Kerkjaar

Ons vertel elke jaar in kerk ’n storie –

Eintlik deelneem,

Elke deel van die jaar ’n deel van storie.

 

Vandag Johannes Doper –

Kry op prent.

Begin van jaar.

Advent – netnou vertel.

Kersfees

Jesus lewe

Swaarkry (Feb.)

Sterf – Paasfees (Maart)

Opstaan

Hemelvaart

Gees – Pinkster (Mei)

Kerk

 

Nou amper Kersfees –

Vandag Kersboom.

Skriflesing

Mark 1:1–8 (AFR1983) –

Gemeente lees in stilte terwyl kinders uitgaan.

 

Wat uitgestaan, raak?

 

Weer lees,

Bewus wat uitspring:

 

Preek

[sonder aankondiging]

 

Fliek Titanic

Begin:

Sien skip vertrek,

Mense gelukkig,

Waai.

 

Maar ons weet.

Ons wéét.

 

Fliek begin by einde –

Van skip wat vertrek

Sny onmiddellik na herwinningsoperasie –

Met duikbote wrak ondersoek.

 

So reeds hier

Aan begin van fliek,

Weet ons hoe dit gaan eindig.

 

Weet in elke geval,

Want almal weet Titanic gesink!

 

Maar hulle sê sommer vir ons,

Hier aan begin.

 

Noem “omgekeerde kronologie” –

Literêre instrument,

Storie se einde reeds aan begin.

Vertel sommer uit staanspoor hoe gaan eindig,

Wat gaan gebeur.

 

Sommige stories begin by begrafnis.

Jy weet hoofkarakter gaan doodgaan.

Maar gaan nou vir jou vertel hoe.

 

Eintlik baie slim tegniek!

Wanneer fliek Titanic vir jou wys hoe mense vertrek

En dan duikbote wat wrak soek

Dan bring op baie slim manier

Verlede en hede bymekaar.

Nie net begin en einde van verhaal

Maar alles wat tussenin gebeur.

 

Die evangelie van Jesus Christus, die Seun van God, begin só:

Die evangelie van Jesus Christus, die Seun van God, begin só:

 

Ek raai,

Toe ek netnou gesê wees bedag waar gedagtes vashaak,

Was nié by hierdie woorde nie.

 

Die evangelie van Jesus Christus, die Seun van God, begin só:

 

Is nie opskrif nie.

Is inleiding,

Is begin van verhaal,

Wat –

Op selfde manier as Titanic –

Hele verhaal,

Met al vreugde en drama en hartseer,

Begin en einde

Op tafel sit.

 

Kyk net hoe verskil van res van Evangelies:

Matteus:

Die geslagsregister van Jesus Christus, die Seun van Dawid, die seun van Abraham:

Lukas:

Daar is baie wat onderneem het om ’n verhaal te skrywe van die dinge wat onder ons gebeur het.

Johannes:

In die begin was die Woord daar, en die Woord was by God, en die Woord was self God.

 

Maar Markus.

Markus val met die hele storie in die huis:

Die evangelie van Jesus Christus, die Seun van God, begin só:

 

Seun van God

Hy laat sommer hier aan die begin,

Dadelik,

Die aap uit die mou:

Jesus Christus is die Seun van God.

 

Jesus algemene naam in sy tyd.

Beteken:  Here is redding.

Naam van iemand wat op regte tyd

Deur God

Aan mense in nood gestuur is.

 

Maar Markus volstaan nie by gewone naam,

Lesers dalk leidraad sou mis.

Hy voeg by:

Hy is die Seun van God.

 

En daardeur wys hy sommer reeds vooruit.

Bring einde van verhaal

Reeds in begin op tafel.

 

Want in Markus 15:39

Wanneer Jesus gekruisig is en sterf

Sê die Romeinse soldaat aan die voet van die kruis:

Hierdie man was werklik die Seun van God.

Die einde is reeds in die begin.

Aan begin dalk nog nie glo,

Maar aan einde bevestig

Wanneer selfs heidene bely.

 

Maar deur Jesus “Seun van God” te noem,

Sê Markus eintlik ook vir ons

Dat Jesus God is.

 

Dat hierdie eintlik verhaal van God self is!

 

Bring OT profesie by,

(en terloops, regtig baie slim.

In hierdie 8 verse verwys Markus na Maleagi 3, Jesaja 40).

 

Praat van iemand pad gereedmaak –

Johannes.

Maak pad gereed vir God self.

In Markus:

Jesus.

 

Hierdie is die verhaal van God wat aarde toe gekom het.

 

EN,

Nogal belangrik,

Hierdie was nie God se noodplan nie.

Is nie “plan B”,

Plan God gemaak toe sien eerste plan werk nie uit.

 

Dit was van begin deel van God se plan.

Diep ingebed in hele OT professie.

God gaan aarde toe kom.

 

Maak die pad gereed,

Wag solank,

Wees gereed.

 

Goeie Nuus

Maar nie alleen sê Markus vir ons hierdie is die verhaal van ’n mens,

Jesus,

Wat ook God is nie,

Hy spring ook sommer weg met ’n spreekwoordelike ontploffing,

Met groot drama en emosie:

 

“Die evangelie” –

Die goeie nuus.

 

Boom!

 

Ons hoor evangelie,

Sien nie ontploffings en vuurwerke.

 

Maar in Markus se tyd

Is dit ’n kragtige,

Gelaaide woord.

 

“Evangelie” – letterlik “goeie nuus” –

Is wanneer iemand kom sê

Dat daar ’n groot oorwinning was.

Die koning het gewen.

Iets reusagtig het gebeur

Wat alles verander het.

 

En hierdie aankondiging is met groot feesvieringe begroet.

 

Goeie nuus.

 

Alles het verander.

 

En nou sal ’n mens verwag

Dat die volgende toneel

Gekenmerk sal wees met vreugde

Feesvieringe,

Iets wat pas by die mag

En krag

Van ’n oorwinnende koninkryk.

 

Woestyn

Maar dan skuif die toneel

Na die woestyn

En ’n ou in klere van kameelhaar

Wat sprinkane eet!

 

Sien in jou verbeelding

’n onversorgde boemelaar

By ’n robot

’n sak vir klere

En ’n bord voor die bors:

“Sal preek vir sprinkane en heuning.”

 

Die GOEIE NUUS

Jesus Christus, die Seun van God,

begin só:

 

In die woestyn!

 

Met die suggestie

dat hierdie koninkryk anders is

Dat dit anders lyk

En funksioneer

Dat die waardes anders is

As wat ons mag verwag.

 

Maar ook met die belofte:

Alles gaan verander!

 

Maar gaan dit?

 

Want hier vir ons nou weer Advent,

Sien uit na Kersfees,

Met presies dieselfde belofte as Markus se opskrif.

 

Eintlik meer nog:

Vir ons is dit nie net ’n belofte nie

Dis ’n realiteit:

Jesus hét gekom

Jesus hét oorwin.

 

Maar nou steek ons die kerse aan

Versier die bome

Hoor die verhaal van die engele

En die herders

En die baba…

 

Been there, done that.

Het dit al gehoor.

 

En ons VERWAG

Wat ons reeds gehoor het.

 

Ons sê ons wag op God

Maar eintlik verwag ons niks.

Want die goeie nuus is nie nuus nie,

Dis herinnering.

 

En ons het gedink die koninkryk gaan kom in voorspoed

En seëninge

En welvaart

En oorwinning

En fanfare…

 

En nou is dit ’n woestyn?

Met ’n ou in kameelhaar-klere

(nie die duur soort nie)

Wat bekering preek?

Dalk dit uitnodiging vir jou vandag:

Kyk na die woestyn.

En besef

Dat juis woestyn

Plek van verwagting is.

 

Plek is waar God kan opdaag

En jou kan verander.

 

In Bybel

Sien dat woestyn dikwels

Plek van terugkeer na God.

 

Plek waar God alleen is met sy kinders

Plak van God se nabyheid.

 

Volk in woestyn rondgeswerf –

God hulle gevorm

Hulle gehelp hom te leer ken.

 

Woestyn,

Volgens Hosea,

God se “verlowingstyd” met sy mense.

 

Woestyn berei ons voor.

Help ons te fokus –

Maak al geraas stil

Dinge ons aandag aftrek

In agtergrond vervaag.

 

Woestyn help ons besef

Hoe afhanklik van God,

Dat nie self kan sorg

Nie self alles kan laat reg loop,

Nie self in beheer is.

 

En woestyn leer ons vertroue:

Om vir elke volgende stukke kos,

Elke volgende tree

Op God te vertrou,

Leef van God se sorg.

 

Maar meeste van alles

Roep woestyn ons op

Tot bekering.

 

Woestyne is plekke van advent –

Van afwagting,

Swanger met die verwagting

Dat God in ons lewens gaan deurbreek.

 

Advent is ’n geleentheid

Om vir God te vra

En om God toe te laat

Om jou van binne af

Heeltemal nuut te maak.

 

Om jou hart

En jou verstand

En jou lewe te neem

En dit heeltemal oor te doen.

 

DIS hoe ’n mens die pad vir die Here gereedmaak,

Paaie reguit maak

Berge in valleie verander –

Die fondasie van die wêreld verander!

Deur bekering –

Oorgawe.

 

Iemand stel dit so mooi,

Wil dit vir julle lees:

Advent is not just about waiting for a baby.

It’s about waiting for a whole new reality

which takes hold of us

by first taking our hearts and souls

hostage to its

justice and grace.

And then,

because we cannot help but live by its magnetic force,

it lays its claim on the whole world

through us.

 

Bekering

Is radikale verandering.

 

Dit is om onsself aan Jesus te onderwerp

Na hom terug te keer

Sy Gees toe te laat om van ons besit te neem

En ons van binne na buite te verander.

 

En dan daag die Here op.

Kom God self

In die woestyn

Verander ons

Verander die wêreld.

Dit is my gebed vir Advent –

Dat ons werklik God se teenwoordigheid in ons lewens sal verwag –

Ook (veral?) in ons woestyne,

Dat ons sal oorgee

En sy liefdevolle genade sal beleef.

 

Stil gebed

Kans stil gebed –

Praat Jesus verwagting hy in jou lewe opdaag –

Dalk spesifieke situasies?

Jouself oopstel werk van Gees

Lewe oorgee

Onderwerp wil van God

Gebed

Deel woestyn Advent

Waarin wag vir

Ons word almal geraak deur MIV en VIGS.

Môre Internasionale Vigsdag,

Daarom,

In verwagting God in al ons woestyne verskyn,

Ook hierdie woestyn in gebed aan God opdra:

 

Tydens hierdie tyd van advent-hoop,

terwyl ons voorberei op die koms van U Seun in die wêreld,

is ons dankbaar vir tekens van hoop,

·        vir groter kennis en begrip,

·        vir mediese ontwikkelinge,

·        vir veranderings in houdings en gedrag,

·        vir groter bewuswording en betrokkenheid van U kerk.

 

God van Eenheid,

bind ons saam met die sterk bande van liefde,

sodat alle kerke plekke sal wees waar almal aanvaarding kan vind.

·        Mag ons kerke gasvrye ruimtes wees

vir almal wat deur MIV en VIGS geraak word,

·        mag hulle plekke wees waar versorging gegee en ontvang word,

veral vir kinders en jongmense,

·        waar stories vertel en gehoor word,

·        waar vrees deur liefde oorwin word,

·        waar U teenwoordigheid ervaar kan word.

 

God van belofte,

Ons glo die einde van die VIGS epidemie is in sig!

Gee ons die moed om die wedren te voltooi.

Ons pleit by U in gebed en in aksie,

·        vir ’n dag wanneer almal toegang tot inligting en opvoeding sal hê;

·        vir ’n dag wanneer almal wat dit nodig het

toegang tot bekostigbare en hoë gehalte behandeling sal hê;

·        vir ’n dag wanneer almal aanvaar en ingesluit word

en ondersteuning en versorging ontvang.

·        Bevry ons van ons sinisme, ontkenning, selfsug en luiheid,

Mag ons U verras, soos U ons verras!

Here hoor ons, Here hoor ons in U genade

amen

Dankoffer

Slotsang

Lied 486 vv 1 en 4

Seën

Respons

Lied 320 v 4 refrein

advent, bekering, Johannes die Doper, MIV, preek, Vigs, Vigsdag, woestyn

Lewer kommentaar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.