Matteus 2:13-23 – Jesus se peuterjare

Ek het met die kinders op Jesus se grootwordjare in Nasaret en die reis na Jerusalem gefokus, maar ek wil in die prediking op die tyd vooraf fokus, ‘n gedeelte van Jesus se lewe waaroor daar min gepreek word. Sy peuterjare, nul tot drie jaar.

Dit is terselfdertyd ‘n voorskou van hoe ons die evangelies gaan lees in die Bybelskool.

Ons sluit direk aan by die verhaal van die wyse manne – waaroor ek verlede week gepreek het – wat in ‘n droom ‘n goddelike waarskuwing ontvang het om nie na Herodes terug te gaan nie, maar met ‘n ander pad van Betlehem af terug te keer na die ooste. Dan skryf Matteus verder in hoofstuk 2.

HIER VOLG DIE HELE EREDIENS (Download English Translation)

Continue Reading

Matteus 2:1-12 – Ons het gekom om Hom te aanbid

Daar is een woord wat my tref in die verhaal van die wyse manne in Matteus 2. Dit is die woord aanbid. Dit word twee keer gebruik.

Die wyse manne, sterrekykers of sterrekenners, vra:

“Waar is die koning van die Jode wat gebore is? Want ons het sy ster in die ooste gesien en het gekom om Hom te aanbid.”

Dit is duidelik dat hulle die Messias wou aanbid. Hom hulde wou bring. Met Hom hulle lewensreis wou aanpak.

Wat my egter ontstel, is dat dieselfde van Herodes gesê word. Wanneer hy hoor dat die Skrif aandui dat hierdie koning in Betlehem gebore sal word, roep hy die wyse manne in die geheim en beveel hulle:

“Gaan doen noukeurig navraag oor die Kind; en wanneer julle Hom kry, vertel dit vir my sodat ek ook kan gaan en Hom aanbid.”

Ja. Jy het reg gelees. Aanbid.

Dit is egter duidelik dat hy eerder die Messias wou uitwis. Dat sy aanbidding antipatie was. Wat hy wys met die kindermoord net hierna.

Die mees ontstellende in die gedeelte, wat my aan die hart ruk, is egter dat ons die woord aanbid glad nie hoor in verband met die priesterhoofde en skrifkenners nie.

Hulle is tevrede om Herodes te help om die Bybel te lees, om die regte antwoord daarin te vind, en dan terug te sit en niks te doen daaraan nie.

Verstommend, die priesterhoofde en skrifkenners gaan kyk nie eers of daar iemand in Betlehem is nie! Net 8 km suid van Jerusalem. ‘n Paar uur se reis. So ver soos The Camponile van ons kerkgebou af. 12 minute se ry.

Hulle mis die kairos, die beslissende moment van die wêreldgeskiedenis, heeltemal. Weens hulle onverskilligheid, hulle apatie.

Hoe het die wyse manne dit reggekry? Hoekom het hulle geslaag waar Herodes, die priesterhoofde en skrifkenners gefaal het?

HIER VOLG DIE HELE EREDIENS:

Continue Reading

Psalm 148 roep die hele heelal op tot lofprysing

Psalm 148 is ons teks vir hierdie Sondag. Dié Psalm vorm deel van vyf Halleluja Psalms waarmee die Psalmboek eindig. Die vyf Psalms teken vyf fasette van God:

  • God is kongruent in sy karakter – Ps 146
  • God is vreugdevol in sy versorging – Ps 147
  • God is betroubaar in sy bevestiging – Ps 148
  • God is goedgesind teenoor sy volgelinge – Ps 149
  • God is onpeilbaar groot in sy omvang – Ps 150

Dit is aspekte van God waarop jy kan staatmaak vir 2019. Eienskappe van God waarop jy jou lewe kan bou. Dit is na alles waaroor dit gaan in die geestelike lewe. Oor God en oor wat Hy doen. Alles hang van Hom af en vind hulle sin en betekenis in Hom.

En dit is die dinge waarvoor jy die Here kan loof. Dinge wat jy ook van God kan verwag in die jaar wat gaan kom. Dinge waaroor jy kan bid:

  • Dat God kongruent sal optree.
  • Dat God sal sorg.
  • Dat God jou sal bevestig.
  • Dat God goedgesind sal wees teenoor jou.
  • Dat God sy grootheid in jou lewe sal wys.

HIER IS DIE VOLLEDIGE EREDIENS (Download Psalm 148 in English)

Continue Reading

Spring van vreugde – ons Verlosser is hier! – Sagaria

Daar was ‘n man. Sy naam was Sagaria. Hy was ‘n priester. Getroud met ‘n vrou uit ‘n priesterlike familie. Elisabet. Dit was in die dae van koning Herodes, die Grote.

Sagaria het ‘n pad geloop met die Here. Hy en sy vrou, Elisabet. Soos Lukas sê, hulle was albei regverdig voor God. Hulle het onberispelik geleef volgens al die gebooie en voorskrifte van die Here.

Maar, hulle het ‘n groot seer gehad. ‘n Onvervulde gebed. Jare lank het hulle die Here gesmeek vir ‘n kind. Sonder ‘n antwoord. Elisabet was onvrugbaar. Albei was al op gevorderde leeftyd. Die kanse dat dié gebed vervul sou word, het al hoe skraler geword.

Hulle het egter volhard. Soos ‘n Isak van ouds wat twintig jaar gebid het vir Jakob en Esau (Gen 25), só het Sagaria dit ook gedoen.

Toe, op ‘n dag, toe dit weer Sagaria se beurt is om as priester diens te doen, en hy soos soveel maal te vore die pad Jerusalem toe gevat van die heuwellande van Judea, gebeur daar iets besonders.

Sagaria se werk in die  tempel van die Here was om wierook te brand. Die simboliek van die wierook was dat soos die hele menigte van die volk buite die heiligdom besig was om te bid, die wierook opgestyg het as teken dat hulle gebede voor God gebring word.

‘n Mens wonder wat deur Sagaria se hart gegaan het dié dag. Hoeveel keer het hy nie al dié diensbeurt waargeneem nie? Hoeveel keer het hy nie self gebid dat die Here hulle eie gebed verhoor nie? Hy en sy vrou wou só graag ‘n seun hê.

Sou dit die week ook maar soos elke ander keer wees dat hy bid, dat hy onverrigtersake huis toe sou moes gaan? Sou die wierook opstyg en in die lug verdwyn, sonder dat daar ‘n antwoord vir hulle sou kom?

Tog volhard hy. Bid hy. Vir homself. Vir die volk. In die hoop dat die Here sal antwoord.

HIER VOLG DIE HELE PREEK: DOWNLOAD ENGLISH: Jump for Joy – the Saviour is here – Zechariah

Continue Reading

Spring van Vreugde – die Verlosser is hier – Maria

Lukas begin sy evangelie met die belofte van twee groot Godsmanne, Johannes die Doper, en Jesus die Verlosser. ‘n Belofte wat binne ‘n jaar vervul is vir twee Godsvroue, Elisabet en Maria.

Dit is hoe God werk. Hy gee ‘n belofte. Hy vertel vir ons vooraf hoe dinge gaan werk; wat Hy gaan doen. En dan vervul Hy die belofte; gee Hy wat Hy belowe. Soms vat dit eeue vir die vervulling. Soms net nege maande.

God stuur Gabriël na die maagd Maria. Onmiddellik is ons gedagtes geprikkel, want 8 eeue gelede het Jesaja alreeds oor ‘n maagd gepraat wat swanger gaan word.

Hierdie belofte het deur die eeue die verwagting na ‘n Messias verhoog en gedra. Dit het die vroeëre belofte aan Dawid, in die tiende eeu vC, dat die Here vir hom ‘n huis sou bou, ‘n koninkryk, versterk. Dit het die verwagting dat ‘n Koning op Dawid se troon sal sit, wat volkome vrede en voorspoed sal bring, lewend gehou.

Hierdie Koning sou beide die seun van Dawid wees en die Seun van God. En Hy sou uit ‘n maagd gebore word.

Wat verder ons gedagtes prikkel, is dat sy Maria genoem word, ‘n naam wat in Hebreeus “bitter” beteken.

Ons herinner ons aan Naomi wat swaar gehad het in die tyd van hongersnood in Israel. Nie net moes sy haar land verlaat nie, maar het haar man en twee seuns in Moab verloor. Met haar terugkoms het sy verklaar dat sy nie meer Naomi genoem wil word nie, maar “Mara”, bitter.

Maar ons herinner ons ook aan hulle naamgenoot, Miriam, wie se naam ook “bitter” beteken, maar wat die verlossing uit Egipte meegemaak het, en ‘n loflied vir die Here aangehef het by die Rietsee.

Wat sou die engel se boodskap aan hierdie maagd wees, Maria, die maagd uit die huis van Dawid, die een wie se naam “bitter” beteken?

HIER VOLG DIE HELE PREEK – Download English: Jump for Joy – the Savior is here – Mary

Continue Reading

Kommentaar en navrae

  • Avatar

    Carine

    |

    Akkommodasie vir ‘n mans persoon beskikbaar. “Flatlet” in kompleks, veilig met elektriese omheining, water en ligte ingesluit. Naby Universiteit – Somerstrand
    skakel my gerus: 0842502286

  • Avatar

    Tilla

    |

    Baie dankie Chris!
    Het ervaring van hoe God mens roep tot aanbidding. En hoe nodig ek dit het.
    Vir my werk stilte, in die natuur en met die Bybel en joernaal saam die beste.

  • Avatar

    Andre Botha

    |

    Wil net dankie se vir hierdie boodskap. Wat my baie perspektief gegee het. En veral gehelp om roeping te verstaan, die hoe van gestuur wees. Dankie 🙂

  • Avatar

    Anita

    |

    Baie dankie. Reggekom

  • Avatar

    Niel Meyer

    |

    Naand Anita
    Ons het ‘n bachelors woonstel te huur in Summerstrand. Veilig en ten volle toegerus. Parkering agter skuifhek en eklektriese omheining. Eie wasmasjien. Laat weet as jy wil kom kyk of ek fotos moet stuur.