Kragtig! – kleingroepmateriaal vir die tweede kwartaal

KragtigBoekieVoorblad

In Handelinge 19 lees ons dat Paulus se werk in Efese begin met ‘n nuwe uitstorting van die Heilige Gees.  Hy kry naamlik daar ‘n groepie van twaalf gelowiges wat nog nie die Heilige Gees ontvang het nie.  Nadat Paulus vir hulle gebid het, het dit ‘n kragtige uitwerking gehad nie net in Efese nie, maar regdeur daardie gebied.

Dit is asof hierdie twaalf gelowiges die begin van die Griekse Pinksterbeweging was (Hand. 19:1-10), soos die twaalf apostels aanvanklik die begin van die Joodse Pinksterbeweging was (Hand. 2).  Paulus het twee jaar lank in die saal van Tirannus die gelowiges geleer wat dit beteken om in die krag van die Gees die Here Jesus te volg, terwyl hy ook sy briewe aan die Korinte geskryf het.  Kragtig!

Die uitstorting van die Heilige Gees was dus die katalisator vir ‘n kragtige beweging van God sodat al die inwoners van die provinsie Asië (Turkye), Jode sowel as Grieke, die woord van die Here gehoor het (Hand. 19:10).

Ons ken almal die verdere verloop van die verhaal, want met sy terugkeer na Jerusalem word Paulus gevange geneem en uiteindelik na Rome toe geneem as gevangene.  Dit is dus van hier af, waarskynlik in die vroeë sestigerjare van die eerste eeu n.C., terwyl hy in die tronk in Rome sit, wat Paulus hierdie brief aan die Efese skryf.

Hy fokus op leer en lewe – die teologie (hfst. 1-3) en die praktyk (hfst. 4-6) – en gee in die proses vir hulle ‘n helder prentjie van twee dinge:

  • Paulus gee vir hulle een van die helderste uiteensetting in die Nuwe Testament van wat ‘n gemeente van die Here Jesus Christus is, en hoe só ‘n gemeente moet funksioneer. Dit is duidelik dat Paulus alles wat hy by die Here Jesus die afgelope meer as dertig jaar van sy lewe oor die gemeente geleer het, en in die praktyk gesien het dat dit werk, aan hulle deurgee.  Hy gee dit aan hulle deur om hulle te motiveer om as gemeente te groei in volwassenheid, nie net ter wille van hulle self nie, maar sodat hierdie wêreld kan glo.
  • Paulus help hulle ook verstaan dat niks sonder die krag van die Heilige Gees gebeur nie. In die proses gee hy nege baie duidelike beskrywings van die krag van die Heilige Gees in terme van: seëninge, waarborge, wysheid, gemeenskap, krag, eenheid, nuwe lewe, vervulling, en gebed.

En dit is op hierdie twee dinge, die krag van die Heilige Gees aan die werk in die gemeente, waarop ons hierdie kwartaal gaan fokus in ons familiedienste en in ons kleingroepe.  Ons vat dit saam met die tema: Kragtig!

Iets oor ons metodiek

Soos gewoonlik gebruik ons die ritme van die Seisoen van Luister vir ons Kleingroep.  Julle ken die fases al goed.  Ons Ontvang eers die rus wat die Here gee veral deur die fokusteks(te) te oordink wat telkens op ‘n aspek van die Heilige Gees fokus.  Dan Ontgin ons die betekenis van die hele teks deur dit in konteks te lees en met mekaar te deel wat ons daarin tref en veral wat ons van die Heilige Gees daarin leer. Ons sluit af met die Ontplooi deel waar ons nadink oor wat die Here nou vir ons gee, belowe of verwag, en antwoord Hom in gebed en gehoorsaamheid.

Pinkster 2016 – Die krag van gebed

Ons droom dat ons dié kwartaal – en uiteindelik veral in ons eie Pinksterbidure – ‘n kragtige beweging van die Heilige Gees in ons gemeente sal ervaar.

Ons gaan Pinkster veral spandeer aan Die krag van Gebed, aan die hand van die sewe Sabbatspsalms. Daar sal ook ‘n boekie beskikbaar wees vir Pinkster op 24 April by die kerk.  Julle kan solank die sewe Psalms begin lees: Ps. 24, 48, 82, 94, 81, 93, 92 (kyk by www.bybelskool.com/psalms as jy dieper wil delf).

Dit was ‘n openbaring vir my toe ek agterkom dat dit onder andere dié Psalms is wat die dissipels gebid het in die week voor die Pinksteruitstorting in Jerusalem …

By Chris van Wyk

 

     

Trackback from your site.

Leave a comment

Kommentaar en navrae

  • Avatar

    Rethie van Niekerk

    |

    Hallo Marita. Ai, jammer dat jy moes sukkel! Ons het wel toilette vir gestremdes, met o.a. ‘n handvatsel teen die muur. Dankie dat jy ons daarvan bewus maak dat dié toilette nie duidelik gemerk is nie! Ons sal plan maak!

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Hi Marita. Dit is ‘n goeie idee. Ons sal aandag gee. Dankie!

  • Avatar

    Marita Kotze

    |

    Ek is bejaard, nie heeltemal rolstoel gebonde nie, maar sukkel om van ‘n lae toilet af op te staan. Ek het Dinsdagaand se pragtige musiek konsert baie geniet, maar moes hulp vra om van sie toilet af op te kom. Tuis kan ek op die bad se rand druk om op te staan. Dit het nie vir my gelyk of u maklik ‘n toilet vir gestemdes kan installer nie, maar vir mense soos ek kan ‘n handvatsel teen die muur of sels ‘n ingeboude toiletrol houer of selfs ‘n stewige houer vir gebruikte sanitere dovekies groot verleentheid bespaar. Baie dankie,
    Marita Kotze

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Hi Fransina

    Twee mans was op die opstandingsdag van Jerusalem na die dorp Emmaus op pad, so 12 km van Jerusalem af. Hulle het met mekaar gepraat oor alles wat hulle gehoor het van die opstanding.

    Jesus kom dan self nader en loop saam met hulle. Hulle het Hom egter nie herken nie, want Jesus het dit verhoed.

    Jesus vra dan waaroor hulle praat en waarom hulle hartseer is.

    Een van hulle, Kleopas, vra dan vir Jesus hoe dit moontlik is dat Hy nie weet wat gebeur het nie. Hy vra, nou watter dinge?

    Dan antwoord hulle dat hulle praat oor die dinge van Jesus, die man van Nasaret, wat ‘n profeet was en kragtige werke en woorde voor God en die hele volk gelewer het. Die owerpriesters en owerstes het Jesus egter die doodstraf opgelê en Hom gekruisig.

    Dan praat hulle oor die hoop wat hulle gehad het dat Jesus Israel sou verlos, maar nou is dit al die derde dag, en hulle het Hom nie gesien nie. Net gehoor dat ‘n paar vroue nie sy liggaam by die graf kon kry nie, en toe by engele gehoor het dat Hy lewe.

    Van die mans het gaan seker maak dat dit so is – Petrus en Johannes – en agter gekom dat die graf leeg was, maar vir Jesus het hulle nie gesien nie.

    Dan berispe Jesus hulle omdat hulle so dom is, en boonop traag is om te glo wat juis die profete oor die Christus geskryf het. Jesus wys dan vir hulle uit die wet en die profete en die res van die OT dat al die dinge wat hulle vir Hom vertel, daar staan. Dat die Christus moet ly vóór Hy in die heerlikheid kan ingaan.

    As hulle by Emmaus kom teen die aand se kant, wil Jesus verder stap, maar hulle vra dat Hy by hulle oorbly en saam met hulle eet.

    Jesus neem dan die brood aan tafel en dank die Here daarvoor. Toe Hy dit breek en aan hulle uitdeel, maak Hy hulle oë oop dat hulle Hom kan herken. Met dít verdwyn Hy uit hulle gesig.

    Hulle opgewondenheid het nie perke geken nie en hulle herinner mekaar daaraan dat hulle harte al begin brand het toe Hy die Skrifte vir hulle uitgelê het.

    Hulle reis onmiddellik terug Jerusalem toe en vertel vir die elf dissipels – dit sluit dus Thomas in – en die ander wat saam met hulle bymekaar was wat met hulle gebeur het. Dié op hulle beurt vertel vir die twee van Emmaus dat Jesus – hulle noem Hom Here – waarlik opgestaan het en aan Simon, dit is Petrus, verskyn het.

    Groete

    Chris

  • Avatar

    Fransina Hashipala

    |

    Goeie dag Pastoor Chris ek wil die storie van die Emmausganger mooi verstaan kan u asb vir my net biekie inlig.