HOOGLIED 3:6-11 – Week 1

Kleingroep materiaal – HOOGLIED 3:6-11 – Week 1

RUS EN ONTVANG

  • Gesels met mekaar oor julle drome rondom die huwelik.  Deel ook julle ervaring van troues, beide die voorbereiding, die seremonie en die onthaal daarna.
  • Wat leer die Here jou daarvan of daardeur?
  • Word stil en laat iemand met ‘n gebed open.

HOOR EN ONTGIN

Lees Hooglied 3:6-11

  • Wat tref jou in die gedeelte?  Deel dit met mekaar.

Hier volg ’n paar verhelderende opmerkings oor die gedeelte:

Die Sulammitiese vrou droom van haar troudag.  Die metafore wat Hooglied gebruik om die dag te beskryf, is ryk aan betekenis:

  • Die verwysing na die “goddelike” geure, laat ‘n mens dink aan die huwelik as ‘n godsdienstige seremonie soos by dié van die tempel.  Dit is waarmee die bruid (die woordjie Wie dui op die vrou in die oorspronklike) haarself wil aanbied vir haar bruidegom.  Die woord wat vir rookwolk gebruik word, kan ook met die wolkkolom in die woestyntyd verbind word (Eks 13:22), wat ‘n goddelike betekenis aan die huwelikseremonie verleen – 3:6;
  • Die verwysing na die optog begelei deur soldate, laat ‘n mens dink aan die huwelik as ‘n koninklike seremonie soos by dié van Salomo.  Die huwelik het egter ‘n groter waarde, wat afgelei kan word uit die getal sestig, twee keer meer as Dawid se dertigtal helde (2 Sam 23:18-19).  Dit verleen ‘n koninklike betekenis aan die huwelik.  Die huwelik gee ‘n koninklike karakter aan die bruidspaar en aan hulle verbintenis  – 3:7-8;
  • Die noukeurige beskrywing van die drastoel dui op die weelderige beplanning van en vir die huwelik.  Die drastoel was waarskynlik ook bedoel as die huweliksbed, vandaar die funksie van die soldate om dit te beskerm van die “nag se gevare” (wat moontlik kan dui op ‘n simboliese of seremoniële verdrywing van die demone wat die huwelik kon bedreig).  Dit verleen ‘n beskermde betekenis aan die huwelik.  Alles moet in die stryd gewerp word om die vreugde van die huwelik te beskerm en bewaar van gevare van buite  – 3:9-10;
  • Dat die vroue van Sion na die bruidegom moet kom kyk op sy huweliksdag, beteken waarskynlik dat hulle daarmee die boodskap kry dat hy afgesonder is vir sy bruid en nie meer vir hulle of ander beskikbaar sou wees nie.  Dit verleen ‘n eksklusiewe betekenis aan die huwelik – 3:11;
  • Dit alles vind plaas onder die moeder van die bruidegom se wakende, maar darem ook goedkeurende oog.  Dit versterk die uitgebreide familie betekenis van die huwelik.  Die uitgebreide familie het ‘n beduidende impak op die huwelik (dit is natuurlik wedersyds) en ‘n mens moet daarmee rekening hou – 3:11.
  • Bespreek.

LEEF EN ONTPLOOI

 Deel met mekaar wat jy vandag van die huwelik en die liefde geleer het.  Hoe help die teks jou om anders te dink daaroor?

  • Sluit af met ‘n gebed.


     

Trackback from your site.

Leave a comment